dolby

Dolby Atmos Certified Service Partner

Jako jedyna firma w polsce jesteśmy certyfikowanymi partnerami Dolby Atmos. Co to oznacza? Zajmujemy się projektowaniem, instalacją, integracją oraz wsparciem studiów mikserskich
Dolby Atmos.

Z nami uruchomisz i skalibrujesz swoje studio Dolby Atmos.

Miksuj w Dolby Atmos

Projekt

Kalibracja

Korzyści

Broadcast

Projekt

PRZYGOTOWANIE POMIESZCZENIA DO PRACY Z DOLBY ATMOS
Dolby przygotowało szereg rekomendowanych wytycznych dla pomieszczeń przeznaczonych do pracy z dźwiękiem Dolby  Atmos . Już na etapie projektowania należy zadbać o to, aby poźniejszy proces kalibracji odbył się bez problemu.

PRZYGOTUJ SIĘ NA PRACĘ Z DOLBY ATMOS

Już na etapie planowania budowy, adaptacji lub modernizacji swojego studia możesz skorzystać z darmowych narzędzi, które nakreślą Ci optymalną drogę do pracy z Dolby Atmos.

Dolby Atmos Room Design Tool HE+Music (DARDT HE+Music) to interaktywny arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel, który pozwala użytkownikowi wprowadzić wymiary przestrzeni, w której pracuje, lokalizacje głośników oraz szczegóły dotyczące głośników i wzmacniaczy, aby pomóc w projektowaniu i modelowaniu studia mikserskiego Dolby Atmos do muzyki, postprodukcji, gier, podcastów i innych zastosowań.

Wersja 6.2 opiera się na pracy z wersji 6.0 i dodaje sekcję Opinie projektowe, w której wymienione są problemy projektowe i sugerowane rozwiązania, nowy filtr producentów głośników, dodatkowe przewodniki po układzie projektu oraz kalkulator opóźnienia głośnika w zakładce Uruchomienie.

Nową wersję i pełne informacje o wydaniu można pobrać za pośrednictwem poniższych linków:

DARDT v6.2.0 HE+Music

DARDT v6.2.0 HE+Music Release notes

Podczas korzystania z DARDT HE+Music zalecamy zapoznanie się z dokumentem How to Design a Dolby Atmos Mix Room i obejrzenie serii samouczków wideo Room Design and DARDT.

Opinie i pytania można zamieszczać na forum Room Design & Calibration Forum.

Na każdym etapie projektu, możesz kontaktować się z naszymi inżynierami, którzy chętnie pomogą Ci wejść w świat Dolby Atmos.

monitory atc

Studio 7.1.4 Around The Sound wyposażone w monitory studyjne ATC Loudspeakers w konfiguracji Dolby Atmos 7.1.4

DOBÓR ODPOWIEDNICH NARZĘDZI

Nie tylko pomieszczenie, ale również odpowiednie narzędzia pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał Twojego studia Dolby Atmos.

Dolby Atmos Renderer

Dolby Atmos Renderer jest centralnym elementem każdego systemu miksowania Dolby Atmos. Działa on w tandemie z programem DAW, renderując miks do dowolnego środowiska odtwarzania, w oparciu o metadane audio i pozycyjne utworzone w programie DAW.

Renderuje do 128 wejść (w tym podkłady audio i obiekty z metadanymi) do konfiguracji monitorowania, a także renderuje do standardowych układów opartych na kanałach zarówno do monitorowania, jak i tworzenia materiałów. Tworzy również pliki master Dolby Atmos, wykorzystywane do kodowania w celu ostatecznej dystrybucji do serwisów streamingowych lub Blu-ray.

Aplikacja Dolby Atmos Renderer zawiera wszystkie funkcje z poprzednich pakietów Dolby Atmos Production i Mastering Suites.

Monitory studyjne ATC Loudspeakers

Referencyjne monitory studyjne wybierane przez najlepszy inżynierów i producentów na świecie, obecne w najlepszych studiach nagraniowych i produkcyjnych. Cenione są przede wszystkim za niezwykle precyzyjne i szczegółowe brzmienie bez względu na poziom głośności z jaką pracujemy. Dzięki temu możemy pracować szybciej i efektywniej.

Jeśli interesują Cię szczególy dotyczące technologii ATC Loudspeakers, obszerny artykuł znajdziesz tutaj.

Wszystkie korzyści płynące z pracy na wysokiej klasy monitorach studyjnych opisaliśmy w tym artykule.

Lista wybitnych użytkowników ATC a także szczegóły dotyczące oferty, dzięki której może kupić monitory  ATC na preferencyjnych warunkach znajduje się na naszej stronie.

Konsolety Solid State Logic

Konsolety Solid State Logic natywnie przygotowane są do pracy w formatach Dolby Atmos. Zarówno kanały wejściowe, szyny wyjściowe, szyny monitorujące oraz procesory efektowe pracują w formatach od stereo aż do 9.1.6.

Z systemów miksujących SSL możesz korzystać w formie:

Procesory i konwertery DirectOut

DirectOut w swojej ofercie posiada potężne platformy audio charakteryzujące się najwyższą jakością dźwięku, funkcjonalnością i stabilnością. W zależności od tego jak bardzo rozbudowany jest Twój system możesz wybrać serię Prodigy – urządzenie 2U z wiekszą ilością slotów na karty rozszerzeń lub Maven – urządzenie 1U z mniejszą ilością slotów. Niezależnie od tego, co wybierzesz, jakość, funkcjonalność i stabilność pozostaną bez zmian.

Urządzeń DirectOut Prodigy lub Maven możesz użyć jako:

  • Procesora do zarządzania swoim systemem odsłuchowy Dolby Atmos. Dzięki zaawansowanym filtrom możesz wprowadzić dokładną korekcję swojego systemu, dodać opóźnienia czy dopasować poziomu.
  • Serce systemu miksowania. Dzięki karcie USB.IO możesz używać procesorów jako serce systemu nagrywania i miksowania Dolby Atmos. Prodigy i Maven może również pracować jako interfejs dla plików Dolby Atmos, zapewniając najwyższej jakości przetwarzanie.
  • Najwyższej jakości konwerterów. W jednym urządzeniu połączysz ze sobą analog, MADI optyczne, MADI coax, AoIP, RAVENNA, DANTE, AES/EBU, MILAN. Niezależnie w jakim standardzie pracujesz lub na jaki standard się przesiądziesz DirectOut zostanie z Tobą na zawsze, a dzięki funkcji SRC nie musisz obawiać się pracy z różnymi częstotliwościami próbkowania.

Kalibracja

DOSKONALE SPÓJNY MIKS
Kalibracja pomieszczenia ma na celu zapewnienie spójności miksów tworzonych w studiu Dolby Atmos. Miksując obiektowo w przestrzeni będziesz miał pewność, że Twój miks zachowa spójność w każdym studiu Dolby Atmos. Co więcej, zachowa ją na każdym urządzeniu konsumenckim z logo Dolby Atmos. Jeżeli masz już studio przygotowane do pracy w Dolby Atmos skontaktuje się z nami aby wykonać kalibrację.

GŁÓWNE ZADANIA KALIBRACJI

Pierwszym celem jest zapewnienie spójnego dźwięku we wszystkich głośnikach w pomieszczeniu. Chodzi o to, aby obiekt dźwiękowy, który jest przemieszczany po polu dźwiękowym, brzmiał tak samo, niezależnie od tego, gdzie jest umieszczony w pomieszczeniu lub który głośnik lub głośniki są używane do jego odtworzenia. Możesz używać identycznych głośników ale ze względu na właściwości akustyczne pomieszczenia będą brzmiały inaczej w zależności od ich lokalizacji. Składa się na to wiele czynników, takich jak bliskość różnych powierzchni odbijających lub pochłaniających dźwięk, ale w rezultacie głośniki po wyjęciu z pudełka będą miały inny dźwięk w zależności od ich umiejscowienia w pomieszczeniu i jest to coś, co należy skorygować.

Zwykle nie jest to problemem w przypadku systemów stereo, ponieważ większość pomieszczeń jest dość symetryczna na osi x, więc warunki akustyczne są podobne dla lewego i prawego głośnika. Jednak zazwyczaj ma to znaczący wpływ na porównanie głośników znajdujących się z przodu lub z tyłu pomieszczenia, a zwłaszcza nad głową.

Drugim celem jest zapewnienie spójności miksów między różnymi środowiskami miksowania. Mając jasne wytyczne co do kalibracji studia w sytuacji gdy miks jest przenoszony między pomieszczeniami lub odtwarzany w środowiskach konsumenckich, wyniki mogą być bardziej spójne i przewidywalne, a tym samym bliższe pierwotnemu zamiarowi.

Kalibracja to proces dopasowania poziomu, korekcji i opóźnienia, tak aby zmierzona odpowiedź akustyczna głośników spełniała określoną normę. Kalibracja jest zwykle wykonywana poprzez zaimplementowanie tych parametrów w ostatnim punkcje łańcucha audio, zanim trafi on do monitorów odsłuchowych. Kalibracja może być wykonywana ręcznie, gdy przeszkolony inżynier stosuje korekcję w oparciu o swoją ocenę zmierzonej odpowiedzi, lub automatycznie, gdy oprogramowanie tworzy korekcję po przetworzeniu zmierzonej odpowiedzi.

Kalibrację można przeprowadzić na różne sposoby. Na przykład zdefiniowane źródło szumu różowego jest odtwarzane jako plik umieszczony w DAW lub z aplikacji Dolby Atmos Renderer. Jest on kierowany do konkretnego testowanego głośnika, a odpowiedź akustyczna jest mierzona za pomocą analizatora RTA. RTA wyświetla zmierzoną charakterystykę częstotliwościową, na którą wpływ ma wiele elementów w tym głośniki, wzmacniacze, akustyka pomieszczenia i inne elementy w studiu. Zmierzona charakterystyka częstotliwościowa obejmuje zarówno dźwięk bezpośredni, jak i odbity. Zalecamy użycie wielu mikrofonów do pomiaru i uśrednienia odpowiedzi częstotliwościowej, ponieważ wyniki będą się różnić przy niewielkich zmianach lokalizacji w całym pomieszczeniu, szczególnie przy niskich częstotliwościach.

 

Studio Soundscape wyposażone w monitory studyjne ATC Loudspeakers w konfiguracji Dolby Atmos 7.1.4

Dołącz do elitarnego grona

Miksując w Dolby Atmos otwierasz się na ogromne możliwości współpracy z artystami z całego świata. Dolby Atmos to obecnie najlepszy i najbardziej powszechny format audio, który bardzo szybko staje się standardem we wszystkich produkcjach, platformach streamingowych, a ilość urządzeń kompatybilnych z tym formatem rośnie w zastraszającym tempie. Jeśli nie chcesz zostać daleko w tyle, dołącz do elitarnego grona studiów Dolby Atmos.

Korzyści płynące z miksowania w Dolby Atmos

Korzyści płynące z miksowania w Dolby Atmos:

  • Produkcje muzyczne na najwyższym poziomie. Miksowanie obiektowe w Dolby Atmos, w przeciwieństwie do tradycyjnego miksowania surround przekłada się bezpośrednio jak jakość formatu stereo, więc nie tylko Twoje produkcje Dolby Atmos na tym skorzystają ale również miksy stereo nabiorą nowej przestrzeni i głębi
  • Wzrost konkurencyjności. Miksując w Dolby Atmos jesteś na wygranej pozycji stając w szranki z tradycyjnymi studiami nagraniowymi i produkcyjnymi, co bezpośrednio przełoży się na liczbę klientów i ilość projektów.
  • Support i rozwój. Dla klientów miksujących w Dolby Atmos oferujemy ciągłe wsparcie zarówno sprzętowe jak i merytoryczne. Pomożemy w rozwiązywaniu problemów, w rozwoju czy modernizacji.
  • Rozwój i szkolenia. Dolby dba zarówno o rozwój swoich produktów jak i rozwój użytkowników dając dostęp do ogromnej bazy wiedzy, abyś mógł jak najlepiej wykorzystać narzędzia jakimi dysponujesz.
  • Wzrost wartości studia. Inwestując w najnowsze technologie przyszłości masz pewność, że nie tylko na tym nie stracisz, ale też i zyskasz.
  • Zaawansowane projekty. Dolby Atmos to możliwość pracy nad zaawansowanymi, inspirującymi projektami, gdzie rozwiniesz swoje umiejętności i uwolnisz pokłady kreatywności.

 

 

Studio Render Cube wyposażone w monitory studyjne ATC Loudspeakers w konfiguracji Dolby Atmos 7.1.4

Broadcast

TRANSMISJE W DOLBY ATMOS
Dolby Atmos to nie tylko stacjonarne studia nagraniowe, produkcyjne, czy stacje nadawcze. Dolby Atmos obecne jest w najnowocześniejszych wozach transmisyjnych a żadna impreza rangi światowej nie może odbyć się bez produkcji dźwięku w tym formacie.

OB VAN

Specyfikacja wozów transmisyjnych stawia przed projektantami wiele wyzwań aby spełnić wymagania poszczegółnych formatów. Dotyczy to zwłaszcza ograniczonej ilości miejsca jaką dysponuje większość wozów transmisyjnych gdzie zmieścić się musi wiele działów takich jak produkcja, realizacja wideo, poziomy, slomo, realizacja dźwięku, grafika itd. Dlatego też już na etapie projektowania wozu transmisyjnego lub jego modernizacji pod Dolby Atmos warto wziąć pod uwagę rekomendowane wytyczne co do pomieszczenia odsłuchowego i skonsultować się ze specjalistami w dziedzinie Dolby Atmos aby miksy tworzone na wozie, były spójne z miksami tworzonymi w studiach Dolby Atmos.

 

Audiotechcommercial-nowy-OBVAN-ATMOS-120db-2

Wóz dźwiękowy ATMOS firmy 120dB dedykowany do pracy w konfiguracji Dolby Atmos 7.1.4

Jeśli masz pytania dotyczące Dolby Atmos, skontaktuj się z nami!

commercial audio krzysztof borowicz

Krzysztof Borowicz

SSL / ATC / Clear-Com / DirectOut